Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/3492
Authors: Maciel, Martina Maria Campos
metadata.dc.contributor.advisor: Machado, Priscila de Freitas
Title: A Literatura Infanto-Juvenil E A Formação De Crianças Leitoras
Keywords: Literatura infanto-juvenil;Criança;Formação de leitor
Issue Date: 2020
Publisher: Universidade Federal do Tocantins
Citation: MACIEL, Martina Maria Campos. A Literatura Infanto-Juvenil E A Formação De Crianças Leitoras.19 fl. Monografia ( Graduação). Curso de Pedagogia. Universidade Federal do Tocantins. Campus de Palmas. 2020.
metadata.dc.description.resumo: O presente artigo propõe enfatizar o papel da literatura infantil para a formação de crianças leitoras, bem como, abordar a importância do hábito de ler. Neste sentido, destacamos a literatura infanto-juvenil como um relevante aspecto educacional de grande valia, pois, leva a criança, de forma prazerosa, ao conhecimento do mundo de informações, da fantasia, do imaginário, bem como do real, o que refletirá consequentemente em novos conhecimentos. A leitura é um importante instrumento para que o leitor construa o seu conhecimento e aprenda a exercer sua cidadania. Assim, a literatura infantil contribui para a formação e construção do desenvolvimento individual, social e cultural. Este é um processo que pais e professores exercem papeis fundamentais para despertar na criança o habito e o prazer de ler.
Abstract: This article proposes to emphasize the role of children's literature in the education of children readers, as well as addressing the importance of the habit of reading. In this sense, we highlight children's literature as a relevant educational aspect of great value, as it takes the child, in a pleasant way, to the knowledge of the world of information, fantasy, imagery, as well as the real, which will consequently reflect new knowledge. Reading is an important tool for the reader to build their knowledge and learn to exercise their citizenship. Thus, children's literature contributes to the formation and construction of individual, social and cultural development. This is a process that parents and teachers play fundamental roles to awaken in the child the habit and the pleasure of reading.
URI: http://hdl.handle.net/11612/3492
Appears in Collections:Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Martina Maria Campos Maciel- TCC.pdf1.66 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.