Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/3492
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMachado, Priscila de Freitas-
dc.contributor.authorMaciel, Martina Maria Campos-
dc.date.accessioned2022-01-18T22:58:47Z-
dc.date.available2022-01-18T22:58:47Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationMACIEL, Martina Maria Campos. A Literatura Infanto-Juvenil E A Formação De Crianças Leitoras.19 fl. Monografia ( Graduação). Curso de Pedagogia. Universidade Federal do Tocantins. Campus de Palmas. 2020.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/3492-
dc.description.abstractThis article proposes to emphasize the role of children's literature in the education of children readers, as well as addressing the importance of the habit of reading. In this sense, we highlight children's literature as a relevant educational aspect of great value, as it takes the child, in a pleasant way, to the knowledge of the world of information, fantasy, imagery, as well as the real, which will consequently reflect new knowledge. Reading is an important tool for the reader to build their knowledge and learn to exercise their citizenship. Thus, children's literature contributes to the formation and construction of individual, social and cultural development. This is a process that parents and teachers play fundamental roles to awaken in the child the habit and the pleasure of reading.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso Livre.pt_BR
dc.subjectLiteratura infanto-juvenilpt_BR
dc.subjectCriançapt_BR
dc.subjectFormação de leitorpt_BR
dc.titleA Literatura Infanto-Juvenil E A Formação De Crianças Leitoraspt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.description.resumoO presente artigo propõe enfatizar o papel da literatura infantil para a formação de crianças leitoras, bem como, abordar a importância do hábito de ler. Neste sentido, destacamos a literatura infanto-juvenil como um relevante aspecto educacional de grande valia, pois, leva a criança, de forma prazerosa, ao conhecimento do mundo de informações, da fantasia, do imaginário, bem como do real, o que refletirá consequentemente em novos conhecimentos. A leitura é um importante instrumento para que o leitor construa o seu conhecimento e aprenda a exercer sua cidadania. Assim, a literatura infantil contribui para a formação e construção do desenvolvimento individual, social e cultural. Este é um processo que pais e professores exercem papeis fundamentais para despertar na criança o habito e o prazer de ler.pt_BR
dc.publisher.campusPalmaspt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTESpt_BR
dc.publisher.cursoPedagogiapt_BR
dc.publisher.localPalmaspt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Martina Maria Campos Maciel- TCC.pdf1.66 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.