Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/2845
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOliveira, Antônio Miranda de-
dc.contributor.authorSousa, Neurian Medrado-
dc.date.accessioned2021-06-24T13:53:51Z-
dc.date.available2021-06-24T13:53:51Z-
dc.date.issued2021-06-24-
dc.identifier.citationSOUSA, Neurian Medrado. Reflexões acerca da Educação Infantil na rotina da Escola Municipal de Educação no Campo. 2018. 61 f. Monografia (Graduação) - Curso de Pedagogia, Campus Universitário de Miracema, UFT, 2018.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/2845-
dc.description.abstractThe present monographic work is the result of a study that has as general objective to make a reflection about the routine of the Infantile Education of a Municipal School of Education in the Field. Based on authors such as Oliveira (2010), Rizzo (2010), Kishimoto (2009), Newcombe (2009) 1999), Vygotsky (2000), Oliveira (2013), among others, which theoretically grounded the study and the field research that took as reference our experience in school, observations and the study of school documents. The focus of his study was to provide a brief account of the history of the concept of children, as well as the history of early childhood education in Brazil, to understand the current context of early childhood education, and to analyze the routine of early childhood education in a school from Camp. Considering that this is due to a reflection understanding that it is important to keep in mind that in this age group children are experiencing the world with their body, their mind and their emotions. We present some reflections for the educational practice with small children, based on the research carried out in the context of a school in the municipality of Miracema.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso livrept_BR
dc.subjectCriança; Educação infantil; Educação no campo; Rotina.pt_BR
dc.titleReflexões acerca da Educação Infantil na rotina da Escola Municipal de Educação no Campopt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho monográfico é resultado de um estudo que tem como objetivo geral fazer uma reflexão acerca da rotina da Educação Infantil de uma Escola Municipal de Educação no Campo. Este estudo foi realizado numa abordagem qualitativa, e tendo como recurso metodológico a observação participante na Escola Municipal de Educação no Campo através da pesquisa bibliográfica, com base em autores como Oliveira (2010), Rizzo (2010), Kishimoto (2009), Newcombe (1999), Vygotsky (2000), Oliveira (2013), entre outros que fundamentou teoricamente o estudo e a pesquisa de campo que tomou como referência nossa vivência na escola, observações e o estudo de documentos da escola. O foco de estudo para sua concretização foi fazer um breve relato sobre o histórico do conceito de criança, bem como o histórico da educação infantil no Brasil, compreender o contexto atual da educação infantil, e fazer uma analise da rotina da educação infantil em uma escola do campo. Considerando que isso se deve a uma reflexão entendendo que é importante ter em mente que nessa faixa etária as crianças estão vivenciando o mundo com seu corpo, sua mente e suas emoções. Apresentamos algumas reflexões para a prática educativa com crianças pequenas, a partir da pesquisa realizada no contexto de uma escola no município de Miracema.pt_BR
dc.publisher.campusMiracemapt_BR
dc.subject.cnpqCriança; Educação infantil; Educação no campo; Rotina.pt_BR
dc.publisher.cursoPedagogiapt_BR
dc.publisher.localMiracemapt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Neurian Medrado Sousa - Monografia.pdf1.3 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.