Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/1812
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSouza, Warton da Silva-
dc.contributor.authorSousa, Tereza Cristina Pereira dos Santos-
dc.date.accessioned2020-03-03T22:55:43Z-
dc.date.available2020-03-03T22:55:43Z-
dc.date.issued2020-03-03-
dc.identifier.citationSOUSA, Tereza Cristina Pereira dos Santos. O efeito do foco regulatório de promoção na escolha do consumidor. 2017. 20 f. TCC (Graduação) - Curso de Tecnologia em Logística, Universidade Federal do Tocantins, Araguaína, 2017pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/1812-
dc.description.abstractThe purpose of this article is to evaluate the consumer choice decision and how the information is arranged influences the decision making. For the preparation of this study, the pioneer of Higgins' regulatory focus theory was used as a theoretical basis among other authors who emphasize the study of this theory, and the application of an electronic questionnaire to students of a public university. The results showed that the validity of the information related to the regulatory justification of the promotion individual with adjustment or without adjustment, influence the decision making of the consumer Keywords: Choose. Consumer. Promotion. Prevention. Regulatory Adjustment.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso livre.pt_BR
dc.subjectEscolhapt_BR
dc.subjectConsumidorpt_BR
dc.subjectPromoçãopt_BR
dc.subjectPrevençãopt_BR
dc.subjectAjuste Regulatóriopt_BR
dc.subjectChoosept_BR
dc.subjectConsumerpt_BR
dc.subjectPromotionpt_BR
dc.subjectPreventionpt_BR
dc.subjectRegulatory Adjustmentpt_BR
dc.titleO efeito do foco regulatório de promoção na escolha do consumidorpt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoO objetivo deste artigo é avaliar a decisão de escolha do consumidor e a forma como as informações são dispostas influenciam na tomada de decisão. Para elaboração deste estudo utilizou-se como base teórica o pioneiro da teoria do foco regulatório Higgins dentre outros autores que dão ênfase ao estudo dessa teoria, e a aplicação de um questionário eletrônico em estudantes de uma universidade pública. Os resultados evidenciaram que a valência das informações relacionadas com ajuste regulatório do indivíduo de promoção com ajuste ou sem ajuste, influenciam a tomada de decisão do consumidorpt_BR
dc.publisher.campusAraguaínapt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOpt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::ARAGUAÍNA::PRESENCIAL::TECNÓLOGO::TECNOLOGIA EM LOGÍSTICApt_BR
dc.publisher.localAraguaínapt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Logística

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TEREZA CRISTINA PEREIRA DOS SANTOS SOUSA- TCC - LOGÍSTICA.pdf576.24 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.