Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/1390
Authors: Alves, Yane Firmino
metadata.dc.contributor.advisor: Sousa, Hugo Junio Ferreira de
Alves, Tauana da Cunha
Title: A percepção do professor diante do Bullyng
Keywords: Bullying;Professor;Escola;Agressão;Teacher;School;Aggression;Educação
Issue Date: 25-Sep-2019
Publisher: Universidade Federal do Tocantins
Citation: ALVES, Yane Firmino. A percepção do professor diante do Bullyng. 2019. 22f. Artigo(Graduação) - Curso de Licenciatura em Pedagogia, Universidade Federal do Tocantins, Arraias, 2019.
metadata.dc.description.resumo: Este trabalho tem como finalidade, a percepção do professor diante do bullying. O objetivo principal é compreender de que forma o bullying é percebido na escola. Buscou-se verificar como os professores percebem a existência do bullying, quais suas reações e como influenciam de maneira positiva ou negativa na ocorrência do bullying em sala de aula? Foi realizado um estudo teórico com autores que abordam sobre este tema, como Fante (2005), Oliboni (2008), Lemos (2007), Ballone, (2005), Oliveira (2012), Gil (1999), Marconi e Lakatos (1999), Tiba (1998). A metodologia abordada neste estudo é de uma pesquisa qualitativa, tendo docentes de uma escola publica estadual da Cidade de Arraias – TO, como colaboradores da pesquisa, e como instrumentos de coleta de dados foi aplicado um questionário semiestruturado, composto de 9 (nove) questões. Em resultados, a compreensão e ação dos colaboradores diante das situações de bullying presente em sala de aula
Abstract: This work is aimed at the perception of the teacher in the face of bullying. The main objective is to understand how bullying is perceived at school. We Sought to verify how teachers perceive the existence of bullying, what their reactions and how positively or negatively influence the occurrence of bullying in the classroom? A theoretical study Was conducted with authors addressing this topic, such as Fante (2005), Oliboni (2008), Lemos (2007), Ballone, (2005), Oliveira (2012), Gil (1999), Marconi and Lakatos (1999), Tiba (1998). The methodology addressed in this study is a qualitative research, having professors from a state public school in the City of Arraias – TO, as research collaborators, and as instruments for data collection, a semi-structured questionnaire was applied, Composed of 9 (nine) questions. In the results, the comprehension and action of the collaborators in the situations of bullying present in the classroom
URI: http://hdl.handle.net/11612/1390
Appears in Collections:Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yane Firmino Alves - TCC Artigo - Pedagogia.pdf894.31 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.