Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/5111
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBRITO, Claudenice Cardoso-
dc.contributor.authorSOUSA, Layanne Bernardo-
dc.date.accessioned2023-03-15T23:46:58Z-
dc.date.available2023-03-15T23:46:58Z-
dc.date.issued2023-03-15-
dc.identifier.citationSOUSA, Layanne Bernardo. PRÁTICAS CRIATIVAS NO ENSINO DA MATEMÁTICA EM ESCOLA PÚBLICA DE ARAGUAÍNA-TO. 2016. 40 f. TCC (Graduação) - Curso de Matemática, Universidade Federal do Tocantins, Araguaína, 2016.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/5111-
dc.description.abstractThis work qualitative nature, documentary research work aimed to analyze educational proposals and creative actions in a public school in Araguaína-TO, in the year 2015, considering the approach of Mathematics in an innovative perspective. It had as an investigative problem - How does creativity in Mathematics appear in the projects of this public school in Araguaína-TO? The research had as specific objectives: to identify the reasons, obstacles faced by the School, which stimulated the planning of creative projects focused on Mathematics; To identify if the pedagogical projects whose didactic strategy aims to raise the quality of the process of teaching and learning of Mathematics and to analyze the actions and the educational practices executed in the school and if they help in the execution of new proposals for the creative educational practice of the public schools. The results of the research show that the Pre-University College of Araguaína is concerned with the approach of teaching mathematics, that creativity in Mathematics appears in the institution, in its projects, actions and practices. In addition, the research emphasized that these projects make a difference in student learning and allowed to show what is new and creative in teaching mathematics.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso livre.pt_BR
dc.subjectCriatividade,pt_BR
dc.subjectEscola Pública,pt_BR
dc.subjectEnsino de Matemática,pt_BR
dc.subjectProjetos criativos,pt_BR
dc.subjectCreativity,pt_BR
dc.subjectPublic school,pt_BR
dc.subjectTeaching in Mathematics,pt_BR
dc.subjectCreatives Projects.pt_BR
dc.titlePráticas criativas no ensino da matemática em escola pública de araguaína-to.pt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.description.resumoEste trabalho de abordagem qualitativa, do tipo pesquisa documental buscou analisar as propostas educativas e as ações criativas numa escola pública de Araguaína-TO, no ano de 2015, considerando a abordagem da Matemática numa perspectiva inovadora. Teve como problema investigativo - Como é que a criatividade em Matemática aparece nos projetos desta escola pública de Araguaína-TO? A pesquisa teve como objetivos específicos: identificar quais os motivos, obstáculos enfrentados pela Escola, os quais impulsionaram o planejamento de projetos criativos voltados para a Matemática; identificar se os projetos pedagógicos cuja estratégia didática objetiva elevar a qualidade do processo de ensino e aprendizagem da Matemática e analisar as ações e as práticas educativas executadas na escola e se elas auxiliam na execução de novas propostas para a prática educacional criativa das escolas públicas. Os resultados da pesquisa mostram que o Colégio Pré-Universitário de Araguaína está preocupado com a abordagem do ensino da matemática, que a criatividade em Matemática aparece na instituição, em seus projetos, ações e práticas. Além disso, a pesquisa ressaltou que esses projetos fazem a diferença na aprendizagem dos alunos e permitiu mostrar o que há de novo e criativo no ensino de Matemática.pt_BR
dc.publisher.campusAraguaínapt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRApt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::ARAGUAÍNA::PRESENCIAL::LICENCIATURA::MATEMÁTICApt_BR
dc.publisher.localAraguaínapt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LAYANNE BERNARDO SOUSA - TCC - MATEMÁTICA.pdf291.53 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.