Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/4826
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPedroni, Vinicius Hidalgo-
dc.contributor.authorCunha, Beatriz Luiza-
dc.date.accessioned2023-02-13T20:18:15Z-
dc.date.available2023-02-13T20:18:15Z-
dc.date.issued2021-12-20-
dc.identifier.citationCunha, Beatriz Luiza. Estratégias de ensino de matemática para surdos. 36 f. Monografia de Graduação - Curso de Licenciatura em Matemática. Universidade Federal do Tocantins, Arraias, 2021.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/4826-
dc.description.abstractMathematics is a science taught in schools, especially in basic education, from the early years of study until the end of high school, however, there is a large number of students who have difficulty in understanding the reasoning that involves this area of studies. For deaf students, these difficulties tend to worsen, due to the difficulty of communication between those who teach, in general hearing teachers with little command of sign language, and those who need this teaching, namely deaf students. The theme addressed by the research developed by me is of great importance, as it opens up new paths for research within the area. I present the result of a bibliographical research aiming to find, in books, articles, periodicals and specialized magazines, methodological strategies describing the teaching of mathematics to students with deafness. For this reason, the main objective is to propose fraction teaching strategies for deaf students in the sixth year of elementary school.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso livrept_BR
dc.subjectPalavras-chaves: Estratégiaspt_BR
dc.subjectAlunospt_BR
dc.subjectDificuldadept_BR
dc.subjectEstudopt_BR
dc.subjectEnsinopt_BR
dc.subjectSurdospt_BR
dc.titleEstratégias de ensino de matemática para surdospt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.description.resumoA matemática é uma ciência ensinada nas escolas, especialmente na educação básica, desde os anos iniciais de estudo até o final do ensino médio, contudo, é grande o número de alunos que apresentam dificuldade de compreensão dos raciocínios que envolvem esta área de estudos. Para os alunos surdos estas dificuldades tendem a se agravar, em razão da dificuldade de comunicação existente entre aqueles que ensinam, em geral professores ouvintes com pouco domínio de língua de sinais e aqueles que necessitam deste ensino, quais sejam os alunos surdos. A temática abordada pela pesquisa desenvolvida por mim, tem uma grande importância, pois abre novos caminhos para pesquisas dentro da área. Apresento o resultado de uma pesquisa bibliográfica visando encontrar em livros, artigos, periódicos e revistas especializadas, estratégias metodológicas descrevendo o ensino de matemática a alunos com surdez. Em razão disso, o objetivo principal é propor estratégias de ensino de frações para estudantes surdos do sexto ano do Ensino Fundamental.pt_BR
dc.publisher.campusArraiaspt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICApt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::ARRAIAS::PRESENCIAL::LICENCIATURA::MATEMÁTICApt_BR
dc.publisher.localArraiaspt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC - Monografia Matemática - Beatriz Luiza Cunha.pdf1.71 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.