Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/3985
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorLagares, Rosilene-
dc.contributor.authorSilva, Francisco Gardel Rodrigues-
dc.date.accessioned2022-06-08T18:23:32Z-
dc.date.available2022-06-08T18:23:32Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationSilva, Francisco Gardel Rodrigues. Anotações exploratórias sobre escola de tempo integral e educação integral na perspectiva de Anísio Teixeira. 21 f. Monografia (Graduação) Curso de Pedagogia. Universidade Federal do Tocantins. Palmas, 2021.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/3985-
dc.description.abstractThis article addresses the topic of full-time school and integral education from the perspective of Anísio Teixeira. It aims to understand the space of the full-time school for an integral education in the perspective of Anísio Teixeira. We sought to identify the concepts of integral education in the thought of Anísio Teixeira, as well as the experiences proposed by the educator and to establish a comparison with the current proposal of a fulltime school. Of time can contribute to increasing educational opportunities. It is noteworthy that the universalization of this model is still a distant goal. It consists of a literature reviewpt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.subjectCompreenderpt_BR
dc.subjectModelo de educaçãopt_BR
dc.subjectPossibilidadept_BR
dc.subjectUniversalizaçãopt_BR
dc.titleAnotações exploratórias sobre escola de tempo integral e educação integral na perspectiva de Anísio Teixeirapt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.description.resumoEste artigo aborda o tema escola de tempo integral e educação integral na perspectiva de Anísio Teixeira. Tem como objetivo compreender o espaço da escola de tempo integral para uma educação integral na perspectiva de Anísio Teixeira. Buscou-se identificar as concepções de educação integral no pensamento de Anísio Teixeira, bem como as experiências propostas pelo educador e estabelecer uma comparação com a proposta atual de escola de tempo integral, A educação integral pode ser vista como possibilidade, uma vez que a ampliação do tempo poderá contribuir para a elevação de oportunidades educativas. Destaca-se que a universalização desse modelo é, ainda, uma meta distante. Constitui-se de uma revisão de bibliográfica.pt_BR
dc.publisher.campusPalmaspt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO:PEDAGOGIApt_BR
dc.publisher.cursoPedagogiapt_BR
dc.publisher.localPalmaspt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Monografia FRANCISCO GARDEL RODRIGUES SILVA.pdf374.25 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.