Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/2750
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorNunes, Radamés Vieira-
dc.contributor.authorSouza, Flaviane Patrício da Silva de-
dc.date.accessioned2021-05-27T20:19:18Z-
dc.date.available2021-05-27T20:19:18Z-
dc.date.issued2021-05-27-
dc.identifier.citationSOUZA, Flaviane Patrício da Silva de. O indígena no livro didático de história (2013-2014). 2019. 42 f. TCC (Graduação) - Curso de História, Universidade Federal do Tocantins, Porto Nacional, 2021.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/2750-
dc.description.abstractThis work aims to present how indigenous people are approached, from law No. 11,645/08, in three high school textbooks approved by the National Plan of the Textbook - PNLD 2014, analyzing the written part and the images. In this analysis we will seek to understand how indigenous peoples are represented in the historical narrative around the colonization process and in the period before the arrival of Europeans in lands of what would become Brazil, observing mainly the cultural aspects, their struggles, resistances and history.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso livre.pt_BR
dc.subjectIndígenaspt_BR
dc.subjectLei 11645/08pt_BR
dc.subjectLivro didáticopt_BR
dc.subjectEnsino de Históriapt_BR
dc.subjectIndigenouspt_BR
dc.subjectLaw 11645/08pt_BR
dc.subjectTextbookpt_BR
dc.subjectHistory teachingpt_BR
dc.titleO indígena no livro didático de história (2013-2014)pt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoEsse trabalho tem por objetivo apresentar como os indígenas são abordados, a partir da lei n° 11.645/08, em três livros didáticos do ensino médio aprovados pelo Plano Nacional do Livro Didático- PNLD de 2014, analisando a parte escrita e as imagens. Nessa análise buscaremos compreender como os povos indígenas são representados na narrativa histórica em torno do processo de colonização e no período anterior a chegada do europeu em terras do que viria a ser o Brasil, observando principalmente os aspectos culturais, suas lutas, resistências e história.pt_BR
dc.publisher.campusPorto Nacionalpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::HISTORIApt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::PORTO NACIONAL::PRESENCIAL::LICENCIATURA::HISTÓRIApt_BR
dc.publisher.localPorto Nacionalpt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:História

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Flaviane Patrício da Silva de Souza - Artigo.pdf817.11 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.