Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/2598
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOliveira, Nilton Marques de-
dc.contributor.authorStrassburg, Udo-
dc.contributor.authorRippel, Ricardo-
dc.date.accessioned2021-04-08-
dc.date.accessioned2021-04-08T17:19:13Z-
dc.date.available2021-04-08-
dc.date.available2021-04-08T17:19:13Z-
dc.date.issued2015-12-
dc.identifier.citationOLIVEIRA, Nilton Marques de; STRASSBURG, Udo; RIPPEL, Ricardo. Planejamento da educação brasileira: uma ferramenta para o desenvolvimento. Revista Orbis Latina, Foz do Iguaçu, v. 5, n. 1, p. 19-37, dez. 2015.pt_BR
dc.identifier.issn2237-6976pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/2598-
dc.description.abstractThe objective of this work is to characterize the historical process of the Brazilian education planning, as a tool for human, social and economic development in Brazil. Therefore, it was used the theoretical framework from the Theory of Human Capital and the guise of literature. The main results of the research suggest that Brazil, over the centuries, since the Christian education to the approval of the National Education Plan, has come a long way in educational planning, sometimes advancing, sometimes stagnating. Brazil has made progress, but much remains to be done to become a country with high level of human capital. The conclusion is that the development of a good educational planning, will contribute intensively to the development of Brazil.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Orbis Latinapt_BR
dc.rightsCreative Commonspt_BR
dc.subjectPlanejamento educacional; Plano nacional de desenvolvimento; Teoria do capital humano; Educational planning; National development plan; Human capital theorypt_BR
dc.titlePlanejamento da educação brasileira: uma ferramenta para o desenvolvimentopt_BR
dc.typeArticlept_BR
dc.description.resumoO objetivo deste trabalho é caracterizar o processo histórico do planejamento da educação brasileira como ferramenta para o desenvolvimento humano, social e econômico para o Brasil. Para tanto, foi utilizado como referencial teórico a Teoria do Capital Humano e a guisa da literatura. Os principais resultados da pesquisa sugerem que o Brasil, no decorrer dos séculos, desde a educação cristã até à aprovação do Plano Nacional de Educação, percorreu um longo caminho para o planejamento educacional, ora avançando, ora estagnando. O Brasil avançou, mas ainda há muito a ser feito para se tornar um país com nível elevado de capital humano. A conclusão, portanto, é que a elaboração de um bom planejamento educacional irá contribuir, de forma intensa, para o desenvolvimento do Brasil.pt_BR
dc.type.originNacionalpt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.