Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/1525
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorColvero, Kaé Stoll-
dc.contributor.authorSilva, Iara Rodrigues da-
dc.date.accessioned2019-12-19T11:35:12Z-
dc.date.available2019-12-19T11:35:12Z-
dc.date.issued2018-01-25-
dc.identifier.citationSILVA, Iara Rodrigues da. Educação do campo e construção de identidade: estudo de caso da EFABIP Padre Josimo. 2018. 47 f. Monografia (Graduação) - Curso de Educação Educação do Campo, UFT, Tocantinópolis, 2018.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/1525-
dc.description.abstractThe objective of this work is to analyze the contribution of the implantation of the Alternation Pedagogy in the Escola Família Agrícola do Bico do Papagaio Padre Josimo (EFABIP) in the formation of the identity of the subjects of the field. The Alternation Pedagogy consists of a method of schooling in which it considers and values the identity, the knowledge, the culture of the people of the countryside for the realization of the process of teaching and learning in the spaces of the school and in the spaces of its community. The research was developed in a qualitative approach based on the analysis of bibliographic studies and through interviews with Monitors and students. The results indicate that the School presents important proposals for the construction of the identity of the subjects of the field through the Pedagogy of Alternation directed to the life of the peasants.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso Livrept_BR
dc.subjectEducação do Campopt_BR
dc.subjectPedagogia da Alternânciapt_BR
dc.subjectEscola Agrícolapt_BR
dc.subjectPadre Josimopt_BR
dc.subjectField Educationpt_BR
dc.subjectPedagogy of Alternationpt_BR
dc.subjectFather Josimopt_BR
dc.subjectAgricultural Schoolpt_BR
dc.titleEducação do campo e construção de identidade: estudo de caso da EFABIP Padre Josimo.pt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho tem como objetivo analisar a contribuição da Pedagogia da Alternância da Escola Família Agrícola do Bico do Papagaio Padre Josimo (EFABIP) na formação da identidade dos sujeitos do campo. A Pedagogia da Alternância consiste num método de escolarização em que considera e valoriza a identidade, os saberes, a cultura dos povos do campo para a realização do processo de ensino e aprendizagem nos espaços da escola e nos espaços de sua comunidade. A pesquisa desenvolveu-se numa abordagem qualitativa a partir da análise de estudos bibliográficos e por meio de entrevistas semiestruturadas realizadas com monitores e estudantes. Os resultados indicam que a Escola apresenta propostas importantes para construção da identidade dos sujeitos do campo através da Pedagogia da Alternância voltada à vida dos camponeses.pt_BR
dc.publisher.campusTocantinópolispt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::TOCANTINÓPOLIS::PRESENCIAL::LICENCIATURA::EDUCAÇÃO DO CAMPOpt_BR
dc.publisher.localTocantinópolispt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Educação do Campo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Iara Silva TCC Ed. do Campo.pdf850.87 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.