Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11612/7784
Authors: | CARVALHO, Cristina Silva |
metadata.dc.contributor.advisor: | SILVA, Vera Lucia Aires Gomes Da |
Title: | PIBID Geografia – UFT: Relato de experiencia no Colegio Estadual Doutor Pedro Ludovico Teixeira em Porto Nacional – TO. |
Keywords: | PIBID;Ensino de Geografia;Raciocínio Geográfico;Pensamento Espacial;teaching of geography;geographical reasoning;spatial thinking |
Issue Date: | 8-Aug-2025 |
Publisher: | Universidade Federal do Tocantins |
Citation: | CARVALHO, Cristina Silva. PIBID Geografia – UFT: Relato de experiencia no Colegio Estadual Doutor Pedro Ludovico Teixeira em Porto Nacional – TO. 2021. 27 f. TCC (Graduação) - Curso de Geografia, Universidade Federal do Tocantins, Porto Nacional, 2021. |
metadata.dc.description.resumo: | O presente relato visa apresentar a experiência dos bolsistas PIBID (Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência), do Subprojeto de Geografia do campus de Porto Nacional-TO, no Colégio Estadual Doutor Pedro Ludovico Teixeira na cidade de Porto Nacional-TO. Esse trabalho revela-se de grande importância para a formação dos acadêmicos de licenciatura, pois a pratica à docência facilita a interdisciplinaridade para a construção do conhecimento e para a qualificação do profissional do futuro professor. O acadêmico de graduação de licenciatura em Geografia, da Universidade Federal do Tocantins – Campus de Porto Nacional, tem como desafio desenvolver o pensamento espacial, estimulando o raciocínio geográfico, sendo capaz de desafia-los a aplicar-se estratégias eficaz para representar e interpretar os conceitos e categorias geográficos no ensino de geografia. Partindo do princípio de relatar as experiencias obtidas refletindo sobre a relação entre a teoria e a pratica do ensino/aprendizagem da geografia, baseado nas experiencias desenvolvidas no Colégio Estadual Dr. Pedro Ludovico Teixeira, na leitura de sites, artigos, livros e entre outros. |
Abstract: | This report aims to present the experience of PIBID fellows (Institutional Program for Teaching Initiation Scholarships), Geography Subproject, at State College Doctor Pedro Ludovico Teixeira. This work is of great importance for the training of academics degree, as the practice of teaching facilitates interdisciplinarity for the construction of knowledge and for the qualification of the professional of the future teacher. The undergraduate degree student in Geography, Federal University of Tocantins - Porto Nacional Campus, has the challenge of developing spatial thinking, stimulating geographic reasoning, being able to challenge them to apply effective strategies for representing and interpreting concepts and categories. Starting from the principle of reporting experiences obtained by reflecting on the relationship between theory and practice of teaching/learning of geography, based on field research methodology in the Dr. Pedro Ludovico Teixeira State College, in reading websites, articles and theses. |
URI: | http://hdl.handle.net/11612/7784 |
Appears in Collections: | Geografia |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TCC - Cristina Silva Carvalho.pdf | 1.21 MB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.