Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/7629
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorABREU, Márcia Cristina Barreto Fernandes de-
dc.contributor.authorMARQUES, Lisandra Sodré-
dc.date.accessioned2025-06-17T11:52:20Z-
dc.date.available2025-06-17T11:52:20Z-
dc.date.issued2024-11-01-
dc.identifier.citationMARQUES, Lisandra Sodré. O impacto da ansiedade nos alunos da Universidade e suas consequências na aprendizagem. 31 f. Monografia (Graduação) - Curso de Pedagogia, Universidade Federal do Tocantins, Arraias, 2024.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/7629-
dc.description.abstractIt is known to everyone that the university environment, despite being a space dedicated to intellectual development, is not immune to the psychological challenges faced by students. The insertion of young people into academia is, in most cases, marked by high expectations, new responsibilities, social integrations, substantial changes in lifestyle, among others. Given this context, the present study's general objective is to analyze the impacts of anxiety disorder on university students and as specific objectives it was proposed to understand the characteristics of anxiety, identify the possible causes of anxiety in university students, especially in Pedagogy courses, as well as analyze intervention and monitoring measures. The methodology used consisted of the analysis of recent studies that investigate different aspects of anxiety in the university context and the role of Cognitive Behavioral Therapy in helping Pedagogy students.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso livrept_BR
dc.subjectAnsiedadept_BR
dc.subjectEstudantespt_BR
dc.subjectTerapia Cognitivo Comportamentalpt_BR
dc.titleO impacto da ansiedade nos alunos da Universidade e suas consequências na aprendizagempt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.description.resumoÉ sabido por todos que o ambiente universitário, apesar de ser um espaço dedicado ao desenvolvimento intelectual, não está imune aos desafios psíquicos enfrentados pelos estudantes. A inserção dos jovens na academia é, na maioria das vezes, marcada por expectativas elevadas, novas responsabilidades, integrações sociais, mudanças substanciais no estilo de vida entre outros. Diante deste contexto o presente estudo tem como objetivo geral analisar os impactos do transtorno de ansiedade em estudantes universitários e como objetivos específicos se propôs a compreender as características da ansiedade, identificar as possíveis causas da ansiedade nos alunos da universidade especialmente nos cursos de Pedagogia bem como analisar medidas de intervenção e acompanhamento. A metodologia empregada consistiu na Revisão Bibliográfica de textos investigam diferentes aspectos da ansiedade no contexto universitário e o papel da Terapia Cognitivo Comportamental no tratamento dos estudantes de Pedagogia.pt_BR
dc.publisher.campusArraiaspt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::ARRAIAS::PRESENCIAL::LICENCIATURA::PEDAGOGIApt_BR
dc.publisher.localArraiaspt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC - Monografia Pedagogia - Lisandra Sodré Marques.pdf714.09 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.