Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11612/7287
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Capuchinho, Adriana Carvalho | - |
dc.contributor.author | Lima, Valdeis Souza | - |
dc.date.accessioned | 2024-12-05T18:54:02Z | - |
dc.date.available | 2024-12-05T18:54:02Z | - |
dc.date.issued | 2022-06-16 | - |
dc.identifier.citation | LIMA, Valdeis Souza. Multiletramentos na escola um levantamento de possibilidades e desafios. 2022. 21 f. Artigo (Graduação) - Curso de Letras, Universidade Federal do Tocantins, Porto Nacional, 2022. | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11612/7287 | - |
dc.description.abstract | We evaluate how the pedagogy of multiliteracies can be effective and how the teaching of writing can be suitable for students so that, through the didactic content contained in the lesson plan and the help of technology, we can guarantee quality teaching. The main objective is to verify ways of working through the use of technologies together with textual genres in their multimodality. Our framework was based on Cope, Kalantzis and Pinheiro (2020) and Rojo (2012) addressing the pedagogy of multiliteracies. Starting from the theoretical framework, we move on to the description and analysis of the proposals made with the support of Fundação Telefônica. | pt_BR |
dc.language.iso | pt_BR | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal do Tocantins | pt_BR |
dc.rights | Acesso livre. | pt_BR |
dc.subject | Ensino-aprendizagem de línguas | pt_BR |
dc.subject | Multiletramentos | pt_BR |
dc.subject | Gêneros textuais | pt_BR |
dc.subject | Multimodalidade | pt_BR |
dc.subject | Teaching-learning of languages | pt_BR |
dc.subject | Multiliteracies | pt_BR |
dc.subject | Textual genres | pt_BR |
dc.title | Multiletramentos na escola um levantamento de possibilidades e desafios | pt_BR |
dc.type | Artigo | pt_BR |
dc.description.resumo | Avaliamos de que forma a pedagogia dos multiletramentos pode ser eficaz e de como o ensino da escrita pode ser adequado aos estudantes para que, por meio dos conteúdos didáticos contidos no plano de aula e o auxílio da tecnologia podemos garantir um ensino de qualidade. O objetivo principal é verificar formas de como trabalhar por meio do uso das tecnologias juntamente com os gêneros textuais em sua multimodalidade. Nosso referencial baseou-se em Cope, Kalantzis e Pinheiro (2020) e Rojo (2012) abordando a pedagogia dos multiletramentos. Partindo do referencial teórico, passamos à descrição e análise das propostas realizadas com o apoio da Fundação Telefônica (MARANGON; LEAL, 2013). | pt_BR |
dc.publisher.campus | Porto Nacional | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRAS | pt_BR |
dc.publisher.curso | CURSO::PORTO NACIONAL | pt_BR |
dc.publisher.local | Porto Nacional | pt_BR |
dc.publisher.level | Graduação | pt_BR |
Appears in Collections: | Letras |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Valdeis Souza Lima - Artigo.pdf | 284.05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.