Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/7287
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCapuchinho, Adriana Carvalho-
dc.contributor.authorLima, Valdeis Souza-
dc.date.accessioned2024-12-05T18:54:02Z-
dc.date.available2024-12-05T18:54:02Z-
dc.date.issued2022-06-16-
dc.identifier.citationLIMA, Valdeis Souza. Multiletramentos na escola um levantamento de possibilidades e desafios. 2022. 21 f. Artigo (Graduação) - Curso de Letras, Universidade Federal do Tocantins, Porto Nacional, 2022.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/7287-
dc.description.abstractWe evaluate how the pedagogy of multiliteracies can be effective and how the teaching of writing can be suitable for students so that, through the didactic content contained in the lesson plan and the help of technology, we can guarantee quality teaching. The main objective is to verify ways of working through the use of technologies together with textual genres in their multimodality. Our framework was based on Cope, Kalantzis and Pinheiro (2020) and Rojo (2012) addressing the pedagogy of multiliteracies. Starting from the theoretical framework, we move on to the description and analysis of the proposals made with the support of Fundação Telefônica.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso livre.pt_BR
dc.subjectEnsino-aprendizagem de línguaspt_BR
dc.subjectMultiletramentospt_BR
dc.subjectGêneros textuaispt_BR
dc.subjectMultimodalidadept_BR
dc.subjectTeaching-learning of languagespt_BR
dc.subjectMultiliteraciespt_BR
dc.subjectTextual genrespt_BR
dc.titleMultiletramentos na escola um levantamento de possibilidades e desafiospt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoAvaliamos de que forma a pedagogia dos multiletramentos pode ser eficaz e de como o ensino da escrita pode ser adequado aos estudantes para que, por meio dos conteúdos didáticos contidos no plano de aula e o auxílio da tecnologia podemos garantir um ensino de qualidade. O objetivo principal é verificar formas de como trabalhar por meio do uso das tecnologias juntamente com os gêneros textuais em sua multimodalidade. Nosso referencial baseou-se em Cope, Kalantzis e Pinheiro (2020) e Rojo (2012) abordando a pedagogia dos multiletramentos. Partindo do referencial teórico, passamos à descrição e análise das propostas realizadas com o apoio da Fundação Telefônica (MARANGON; LEAL, 2013).pt_BR
dc.publisher.campusPorto Nacionalpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRASpt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::PORTO NACIONALpt_BR
dc.publisher.localPorto Nacionalpt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Letras

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Valdeis Souza Lima - Artigo.pdf284.05 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.