Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/6240
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOLIVEIRA, Suelen Silva de-
dc.contributor.authorROSA, Keila Ferreira-
dc.date.accessioned2023-12-21T13:01:55Z-
dc.date.available2023-12-21T13:01:55Z-
dc.date.issued2023-12-21-
dc.identifier.citationROSA, Keila Ferreira. Educação de surdos: a importância do intérprete de libras no ensino fundamental. 2022. 20 f. TCC (Graduação) - Curso de Libras, Universidade Federal do Tocantins, Porto Nacional, 2022.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/6240-
dc.description.abstractThe present research presents a study in the area of education for the deaf, highlighting the importance of the Libras interpreter during the schooling of these subjects, with an emphasis on teaching fundamental, as well as their attributions. The purpose of this instrument is to present the need for a sign language interpreter in the education network in the municipality of Porto Nacional, as well as to identify which schools in the municipality have interpreters in the classroom. This is a qualitative research, with a bibliographical and documental survey. At the end, we will present the strengths and weaknesses in the education of the deaf student, emphasizing the interpreter's posture in performing his/her role. Finally, we will presente advances and/or losses in the education of deaf students in the schools surveyed.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso Livrept_BR
dc.subjectAcessibilidadept_BR
dc.subjectDesenvolvimentopt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectLibraspt_BR
dc.subjectAccessibilitypt_BR
dc.subjectDevelopmentpt_BR
dc.subjectEducationpt_BR
dc.titleEducação de surdos: a importância do intérprete de libras no ensino fundamentalpt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoA presente pesquisa apresenta um estudo na área da educação de surdos, destacando a importância do intérprete de libras durante a escolaridade desses sujeitos com ênfase no ensino fundamental, bem como suas atribuições. O objetivo do presente instrumento é apresentar a necessidade do intérprete de libras na rede de ensino no município de Porto Nacional, bem como identificar quais escolas, no município, contam com a presença de intérpretes em sala de aula. Trata-se de uma pesquisa de natureza qualitativa, com levantamento bibliográfico e documental. Ao final apresentaremos as potencialidades e fragilidades na educação do aluno surdo ressaltando a postura do intérprete no desempenhar sua função. Por fim, apresentaremos os avanços e/ou prejuízos na educação dos alunos surdos nas escolas pesquisadas.pt_BR
dc.publisher.campusPorto Nacionalpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::LETRASpt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::PORTO NACIONAL::PRESENCIAL::LICENCIATURA::LETRAS ‒ LIBRASpt_BR
dc.publisher.localPorto Nacionalpt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Letras ‒ Libras

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Keila Ferreira Rosa - TCC.pdf556.92 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.