Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/4864
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSales, Suze da Silva-
dc.contributor.authorMartins, Débora Ferreira-
dc.date.accessioned2023-02-24T20:36:59Z-
dc.date.available2023-02-24T20:36:59Z-
dc.date.issued2020-05-08-
dc.identifier.citationMartins, Débora Ferreira. Educação do campo ou educação rural? Diferenças e impactos na formação do cidadão do campo em escolas do Tocantins. 31 f. Monografia de Graduação - Curso de Licenciatura em Educação do Campo. Universidade Federal do Tocantins, Arraias, 2020.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/4864-
dc.description.abstractThis research aimed to discuss Rural Education and Rural Education and their influences on the formation of rural individuals. The research started from the following question: which model characterizes, from the schools investigated, the education that is offered to the rural populations targeted by the research, Rural Education or Rural Education? Knowing whether the prevailing model can contribute to the construction of students' social identity, working from the reality where they are inserted, is an aspect that we believe is crucial in the policies for Education in the country and in its federated entities. To expand our information, we conducted a bibliographic search, bringing in some theorists who were able to contribute to the research. Rural Education is centered on learning that values not only academic knowledge, but also knowledge acquired by students in their communities. As a result, we intend to raise some points regarding the educator's posture in the classroom. We do not intend to criticize the methodology used in the classroom, but rather to investigate the extent to which it may or may not contribute to the social formation of students who go to school to learn, it is the role of the teacher to transmit knowledge, but it is the right of students to participate in construction of this knowledge, which the Education of the Field has been trying to provide.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso livrept_BR
dc.subjectEducação do Campopt_BR
dc.subjectEducação Ruralpt_BR
dc.subjectParticularidadespt_BR
dc.subjectSaberespt_BR
dc.titleEducação do campo ou educação rural? Diferenças e impactos na formação do cidadão do campo em escolas do Tocantinspt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.description.resumoEsta pesquisa teve por finalidade debater a Educação do Campo e a Educação Rural e suas influências na formação do indivíduo do campo. A pesquisa partiu da seguinte questão: qual modelo caracteriza, a partir das escolas investigadas, a educação que é ofertada às populações rurais alvo da pesquisa, a Educação Rural ou a Educação do Campo? Saber se o modelo prevalecente pode contribuir na construção da identidade social dos estudantes, trabalhando a partir da realidade onde os mesmos estão inseridos, é um aspecto que entendemos crucial nas políticas para Educação no país e em seus entes federados. Para ampliar nossas informações, realizamos uma pesquisa bibliográfica, trazendo alguns teóricos que puderam contribuir com a pesquisa. A Educação do Campo está centrada em uma aprendizagem que valoriza não só os saberes acadêmicos, mas, também, saberes adquiridos pelos estudantes em suas comunidades. Em razão disso, pretendemos levantar alguns pontos quanto à postura do educador em sala de aula. Não temos a intenção de criticar a metodologia utilizada em sala, mas sim, investigar até que ponto isso pode contribuir ou não na formação social dos estudantes que vão à escola aprender, é papel do professor transmitir o conhecimento, porém é direito dos estudantes participar da construção desse conhecimento, o que a Educação do Campo vem buscando proporcionar.pt_BR
dc.publisher.campusArraiaspt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::ARRAIAS::PRESENCIAL::LICENCIATURA::EDUCAÇÃO DO CAMPOpt_BR
dc.publisher.localArraiaspt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Educação do Campo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC - Monografia Educampo - Débora Ferreira Martins.pdf597.58 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.