Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/4828
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCARNEIRO, Bruno Gonçalves-
dc.contributor.authorSILVA, Gleiciene Oliveira Da-
dc.date.accessioned2023-02-14T12:36:22Z-
dc.date.available2023-02-14T12:36:22Z-
dc.date.issued2023-02-14-
dc.identifier.citationSILVA, Gleiciene Oliveira da. Relatos De Experiências De Surdos Sobre Preconceito Linguístico. 2021. 19 f. TCC (Graduação) - Curso de Libras, Universidade Federal do Tocantins, Porto Nacional, 2021. Cap. 19.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/4828-
dc.description.abstractThe purpose of this article is to collect reports of experiences of deaf people related to linguistic prejudice in the school environment, in the family environment and in the work environment. Linguistic prejudice is also present in the lives of the deaf in a very intense way. Unfortunately, this is part of the experience of many deaf people. We interviewed three deaf people who reported linguistic prejudice in the contact between deaf people and listeners, as well as in contact between deaf people. We emphasize that the teaching of pounds needs to contemplate the experiences of deaf people. Deaf experiences are rich and need to be shared.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso Livrept_BR
dc.subjectPreconceito linguísticopt_BR
dc.subjectExperiência dos surdospt_BR
dc.subjectComunidade surdapt_BR
dc.subjectLíngua Brasileira de Sinaispt_BR
dc.titleRelatos De Experiências De Surdos Sobre Preconceito Linguísticopt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoO objetivo desse artigo é coletar relatos de experiências de pessoas surdas relacionadas ao preconceito linguístico no ambiente escolar, no ambiente familiar e no ambiente de trabalho. O preconceito linguístico também está presente na vida dos surdos de maneira muito intensa. Infelizmente, isso é parte da experiência de muitos surdos. Entrevistamos três surdos que relataram o preconceito linguístico no contato entre surdos e ouvintes, bem como no contato entre surdos. Ressaltamos que o ensino da Libras precisa contemplar as experiências das pessoas surdas. As experiências dos surdos são ricas e precisam ser compartilhadas.pt_BR
dc.publisher.campusPorto Nacionalpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTESpt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::PORTO NACIONAL::PRESENCIAL::LICENCIATURA::LETRAS ‒ LIBRASpt_BR
dc.publisher.localPorto Nacionalpt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Letras ‒ Libras

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC - GLEICIENE.pdf426.06 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.