Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/4699
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTRIGUEIRO, Lidianne Salvatierra Paz-
dc.contributor.authorSOUSA, Valber Barros de-
dc.date.accessioned2023-02-08T13:59:38Z-
dc.date.available2023-02-08T13:59:38Z-
dc.date.issued2023-02-08-
dc.identifier.citationSOUSA, Valber Barros de. Análise bibliométrica de TCCs desenvolvidos em um curso de Biologia EAD. 2021. 23 f. Trabalho de Conclusão de Curso ( Licenciatura em Biologia ) – Universidade Federal do Tocantins, Araguaína, 2021pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/4699-
dc.description.abstractThe aim of the present study was to inventory and analyze the themes addressed in the monographs of a Biology course in a Distance Education modality, presented between the years 2010 to 2016. The study is a descriptive bibliometric research with a quantitative approach. It was observed the predominance in relation to the consonance of the themes of monograph in pedagogical areas and future area of action, that 58% of the works were carried out addressing topics outside the pedagogical area, and 42% were carried out within the pedagogical area. It was observed in the analyzed monographs, the predominance of studies in the area of Public Health was 18% (N=9), followed by the area of Science Education and Ethnobiology, both areas with 16% (N=8) and Teaching Methodologies with 14% (N=7)pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso Livrept_BR
dc.subjectBibliometriapt_BR
dc.subjectEnsino a distânciapt_BR
dc.subjectMonografiapt_BR
dc.subjectBibliometricspt_BR
dc.subjectDistance learningpt_BR
dc.subjectMonographpt_BR
dc.titleAnálise bibliométrica de TCCs desenvolvidos em um curso de Biologia EADpt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.description.resumoO objetivo do presente estudo foi inventariar e analisar os temas abordados nos Trabalho de Conclusão de Curso de uma graduação em Biologia na modalidade Educação à Distância, nas dissertações defendidas entre os anos de 2010 a 2016. O trabalho trata-se de uma pesquisa bibliométrica, de caráter descritivo, com abordagem quantitativa. Observou-se o predomínio com relação à consonância dos temas dos TCCs em áreas não-pedagógicas, onde 58% dos trabalhos foram realizados abordando temas fora das área de Educação e Ensino, e 42% foram realizados dentro da área pedagógica. Dos TCCs analisados, ocorreu a predominância de trabalhos na área da Saúde Coletiva com 18% (N=9), seguido da área de Ensino de Ciências e Etnobiologia, ambas as áreas com 16% (N=8), e em seguida das demais áreas como Metodologias de Ensino com 14% (N=7)pt_BR
dc.publisher.campusAraguaínapt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS BIOLOGICASpt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::ARAGUAÍNA::PRESENCIAL::LICENCIATURA::BIOLOGIApt_BR
dc.publisher.localAraguaínapt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Biologia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VALBER BARROS DE SOUSA-TCC-BIOLOGIA.pdf620.51 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.