Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/3528
Authors: Sousa, Karina Custódio
metadata.dc.contributor.advisor: Silva, Sérgio Ricardo Soares Farias
Title: Gueto Jornalístico
Keywords: Redes sociais;Instagram;Gueto Jornalístico;Políticas Públicas;Palmas
Issue Date: 2021
Publisher: Universidade Federal do Tocantins
Citation: SOUSA, Karina Custódio. Gueto Jornalístico. 80 fl. Monografia (Graduação). Curso de Jornalismo. Universidade Federal do Tocantins. Palmas, 2021.
metadata.dc.description.resumo: O objetivo desse trabalho foi criar um produto veiculado na Rede Social Instagram a respeito das políticas públicas para população LGBTIA+ no município de Palmas, Tocantins, o Gueto Jornalístico. De modo a investigar a existência de políticas públicas para essa população no município, assim como expor a violência sofrida por pessoas LGBTIA+ e os atores sociais envolvidos nas políticas públicas para pessoas LGBTIA+. Para atingir os objetivos estabelecidos foram usadas a pesquisa bibliográfica e documental, a entrevista semiaberta e foi realizada uma pesquisa mercadológica de modo a verificar o interesse pelo produto. O produto final contou com 83 publicações no Instagram, sendo 65 delas no Storys, 11 no Feed, 4 IGTV, e uma Live e um Reels. Ao longo do trabalho foi possível identificar as dificuldades de realizar uma apuração jornalística à distância, mas também de perceber as potencia lidades de produzir jornalismo no Instagram, as funcionalidades oferecidas permitiram construir propostas inovadoras de conteúdo jornalístico.
Abstract: The objective of this work was to create a product published on the Instagram Social Network about public policies for the LGBTIA+ population in the city of Palmas, Tocantins, called Gueto Jornalístico. In order to investigate the existence of public policies for this population in the city, as well as expose the violence suffered by LGBTIA+ people and the social actors involved in public policies for LGBTIA+ people. To achieve the established objectives, bibliographical and documental research, semi-open interviews and market research were carried out in order to verify the interest in the product. The final product had 83 publications on Instagram, 65 of them on Storys, 11 on Feed, 4 IGTV, and one Live and one Reels. Throughout the work it was possible to identify the difficulties of conducting a journalistic investigation at a distance, but also to realize the potential of producing journalism on Instagram, the features offered allowed to build innovative proposals for journalistic content.
URI: http://hdl.handle.net/11612/3528
Appears in Collections:Jornalismo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Karina Custódio Sousa- TCC.pdf1.43 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.