Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11612/2657
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Oliveira, Rosa Adelina Sampaio | - |
dc.contributor.author | Rodrigues, Luana Alves | - |
dc.date.accessioned | 2021-04-15T11:09:57Z | - |
dc.date.available | 2021-04-15T11:09:57Z | - |
dc.date.issued | 2019-11-22 | - |
dc.identifier.citation | Rodrigues, Luana Alves. Práticas exitosas e desafios no ensino de arte na Escola Paroquial Cristo Rei. 2019. 32 f. Monografia (Graduação) - Curso de Educação do Campo, UFT, Tocantinópolis, 2019. | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11612/2657 | - |
dc.description.abstract | The present work has as its theme practical practices and challenges in art teaching at the Cristo Rei Parish School, a research developed at the Cristo Rei Parish School located in the city of Tocantinópolis - TO. The initiative aims to analyze methodological and didactic strategies employed in the teaching of art at the Cristo Rei Parish School, identifying successful practices and challenges involved in the practice of art discipline. This work aims to: raise teaching methods and methods for teachers in art classes, identify exotic practices and challenges of art teaching at Christ the King Parish School, from the perspective of the discipline teachers and my student. and analyze the teaching of art in the Cristo Rei Parish School from what is proposed in the BNCC and the PCNs. A qualitative research and were analyzed as information collected at school through questionnaires, applied to arts teachers and class presentations, where I sought to find as exotic practices and the challenges of the implementation of the discipline. It was analyzed how teachers usually practice the art discipline and its routine, as well as its importance and aspects related to the formation of the professionals involved. For such analyzes, reflections on the proposals by the Common National Curriculum Base (BNCC) and the National Curriculum Parameters (PCNs) were examined. | pt_BR |
dc.language.iso | pt_BR | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal do Tocantins | pt_BR |
dc.rights | Acesso Livre | pt_BR |
dc.subject | Artes | pt_BR |
dc.subject | Formação docente | pt_BR |
dc.subject | Ensino | pt_BR |
dc.subject | Escola | pt_BR |
dc.subject | Escola Paroquial Cristo Rei | pt_BR |
dc.subject | Art | pt_BR |
dc.subject | Teacher training | pt_BR |
dc.subject | Teaching | pt_BR |
dc.subject | School | pt_BR |
dc.subject | Christ the King Parish School | pt_BR |
dc.title | Práticas Exitosas e desafios no ensino de Arte na Escola Paroquial Cristo. | pt_BR |
dc.type | Monografia | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente trabalho tem como tema as práticas exitosas e os desafios no ensino de arte na Escola Paroquial Cristo Rei, uma pesquisa desenvolvida na Escola Paroquial Cristo Rei localizada na cidade de Tocantinópolis–TO. A iniciativa se propõe a analisar estratégias metodológicas e didáticas empregadas no ensino da arte na Escola Paroquial Cristo Rei, identificando práticas exitosas e desafios envolvidos na prática da disciplina de Arte. Esse trabalho tem como objetivos específicos: levantar os métodos e didáticas de ensino empregados pelos professores nas aulas de arte, identificar práticas exitosas e desafios do ensino de arte na Escola Paroquial Cristo Rei, a partir do olhar dos professores da disciplina e do meu enquanto pesquisadora e analisar o ensino de arte na escola Paroquial Cristo Rei a partir do que é proposto na BNCC e nos PCNs. A pesquisa é qualitativa e foram analisadas as informações coletadas na escola através de questionários aplicados aos professores de artes e de observações de aulas, onde busquei encontrar as práticas exitosas e os desafios da execução da disciplina. Foi-se analisado como os professores costumam ensinar a disciplina de arte e a rotina da mesma, bem como sua importância e aspectos relacionados à formação dos profissionais envolvidos. Para tais análises foram traçadas reflexões acerca do proposto pela Base Nacional Comum Curricular (BNCC) e pelos Parâmetros Curriculares Nacionais (PCNs). | pt_BR |
dc.publisher.campus | Tocantinópolis | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::METODOS E TECNICAS DE ENSINO | pt_BR |
dc.publisher.curso | CURSO::TOCANTINÓPOLIS::PRESENCIAL::LICENCIATURA::EDUCAÇÃO DO CAMPO | pt_BR |
dc.publisher.local | Tocantinópolis | pt_BR |
dc.publisher.level | Graduação | pt_BR |
Appears in Collections: | Educação do Campo |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
LUANA ALVES - TCC Educação do Campo.pdf | 629.61 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.