Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/1654
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOliveira, Rosa Adelina Sampaio-
dc.contributor.authorSilva, Maria de Fátima Pereira da-
dc.date.accessioned2020-02-13T13:04:09Z-
dc.date.available2020-02-13T13:04:09Z-
dc.date.issued2019-12-20-
dc.identifier.citationSilva, Maria de Fátima Pereira da. A importância dos jogos e das brincadeiras na educação infantil. 2019. 51 f. Monografia (Graduação) - Curso de Pedagogia, UFT, Tocantinópolis, 2019.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/1654-
dc.description.abstractThiscourseconclusionpaperaimstoshowtheimportanceofGamesandPlayinEarlyChildhoodEducation,fromananalysisofdatacollectedbetweenpublicandprivateschoolsfromthemunicipalityofTocantinópolis-TO.Thestudyofthethemecamefromaresearchdirectedtoteachersofkindergartenstudentsagedfromthreetofiveyears,andalsoaimedtopointouttheimportanceoftheinsertionofgamesandplayinearlychildhood,asapracticalmodeloflivingexperiencethathelpinthedevelopmentoflearning,inpsycho-emotionalbalance,inadjustingoneselfandothersthroughinteractionsingamesandplay.Thisworkmadeitpossibletoverifytherelevanceofbothgamesandgamesintheteachingandlearningprocess in early childhood education.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso Livrept_BR
dc.subject​Primeira infânciapt_BR
dc.subjectEducação Infantilpt_BR
dc.subjectAprendizagempt_BR
dc.subjectBrincadeiraspt_BR
dc.subjectJogopt_BR
dc.subjectEarly childhoodpt_BR
dc.subjectLivingpt_BR
dc.subjectLearningpt_BR
dc.subjectGamespt_BR
dc.subjectPlaypt_BR
dc.titleA importância dos jogos e das brincadeiras na educação infantilpt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.description.resumoOpresentetrabalhodeconclusãodecursotemcomoobjetivocentralmostraraimportânciadosJogosedasBrincadeirasnaEducaçãoInfantil,apartirdeumapesquisaqualitativaequantitativaatravésdeobservaçõeseaplicaçãodequestionário,análisedosplanejamentosdiárioededadoscoletadosemescolaspúblicasmunicipaiseprivadas,domunicípiodeTocantinópolis–TO.Oestudodotemapartiudeumapesquisadirecionadaàprofessoresdealunosdeeducaçãoinfantilcomidadedetrêsacincoanoseteveointuitotambémdeapontaraimportânciadainserçãodosjogosedasbrincadeirasnaprimeirainfância,comomodelopráticodeexperiênciadeconvivênciaqueajudanodesenvolvimentodaaprendizagem,noequilíbriopsicoemocional,noajustamentodesiecomosoutros.Estetrabalhopossibilitouconstatararelevânciadosjogosedasbrincadeirasnoprocessodeensinoeaprendizagemnaeducação infantil.pt_BR
dc.publisher.campusTocantinópolispt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::TOCANTINÓPOLIS::PRESENCIAL::LICENCIATURA::PEDAGOGIApt_BR
dc.publisher.localTocantinópolispt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maria de Fátima Silva - TCC Pedagogia.pdf641.57 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.