Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/1613
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSousa, Juliane Gomes de-
dc.contributor.authorSilva, Luana Kelly Freitas Ferreira-
dc.date.accessioned2020-02-07T15:39:24Z-
dc.date.available2020-02-07T15:39:24Z-
dc.date.issued2019-12-26-
dc.identifier.citationSilva, Luana Kelly Freitas Ferreira .Relação família e escola no contexto do ensino fundamental i,na escola municipal Silvino Rodrigues Costa. 2019. 53 f. Monografia (Graduação) - Curso de Educação do Campo, UFT, Tocantinópolis, 2019.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/1613-
dc.description.abstractThe research developed is part of the work of completing the Undergraduate Course in Field Education: Arts and Music, ofthe Federal University of Tocantins, Campus of Tocantinópolis-TO. The research was carried out in the Quatro Bocas community in the municipality of Esperantina-TO, and aimed to verify whether at the Silvino Rodrigues Costa Municipal School there is an active relationship between family and school. As a research problem, the relationship between family and school is established in the context of elementary school I in the Silvino Rodrigues Costa Municipal school, and what are the possible impacts of this articulation on the teaching and learning process? The research is of the case study type, of qualitative approach, and because it is an initial study will be exploratory in nature. The same was systematized through bibliographic review, semi-structured interview. The participants were: teachers, pedagogical coordinator and family members of students linked to the 3rd year and 4th year of elementary school. The research obtained favorable results for education, the objectives proposed in the investigation were achieved, verifying that in school there is a relationship with families, in this case it was possible to know that there is a relationship and it may be able to promote improvements in the teaching and learning process, elements involving the family at school have been identified, which can contribute to education and raise awareness among the parties involved about the importance of the family in the educational process of children.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso Livrept_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectRelação Família-Escolapt_BR
dc.subjectEnsino e Aprendizagempt_BR
dc.subjectComunidadept_BR
dc.subjectEducação do Campopt_BR
dc.subjectEducationpt_BR
dc.subjectFamily-School Relationshippt_BR
dc.subjectTeaching and Learningpt_BR
dc.subjectCommunitypt_BR
dc.subjectCountry Educationpt_BR
dc.titleRelação família e escola no contexto do ensino fundamental i, na escola municipal Silvino Rodrigues Costapt_BR
dc.typeMonografiapt_BR
dc.description.resumoA pesquisa desenvolvida faz parte do trabalho de conclusão do Curso de Licenciatura em Educação do Campo: Artes e Música, da Universidade Federal do Tocantins, Câmpus de Tocantinópolis-TO. A pesquisa foi realizada na comunidade Quatro Bocas no município de Esperantina-TO, e teve como objetivo verificar se na Escola Municipal Silvino Rodrigues Costa há uma relação ativa entre família e escola. Como problema de pesquisa indaga-se: Como se estabelece a relação entre família e escola no contexto do ensino fundamental I na escola Municipal Silvino Rodrigues Costa, e quais os possíveis impactos dessa articulação no processo de ensino e aprendizagem? A pesquisa é do tipo estudo de caso, de abordagem qualitativa, e por se tratar de um estudo inicial será de natureza exploratória. A mesma foi sistematizada por meio de revisão bibliográfica, entrevista semiestruturada. Os sujeitos participantes foram: professores, coordenador pedagógico e familiares de estudantes vinculados ao 3°ano e 4° ano do ensino fundamental. A pesquisa obteve resultados favoráveis à educação, uma vez que os objetivos propostos na investigação foram alcançados, verificando-se que na escola há uma relação com as famílias, nesse caso, foi possível saber que existe uma relação e a mesma pode ser capaz de promover melhorias no processo de ensino e aprendizagem, foram identificados elementos que envolvem a família na escola, o que pode contribuir para a educação e sensibilizar as partes envolvidas sobre a importância da família no processo educativo dos filhos.pt_BR
dc.publisher.campusTocantinópolispt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::TOCANTINÓPOLIS::PRESENCIAL::LICENCIATURA::EDUCAÇÃO DO CAMPOpt_BR
dc.publisher.localTocantinópolispt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Educação do Campo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Luana Kelly - TCC Ed. do Campo.pdf1.07 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.