Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11612/1385
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorValadão, Erasmo Baltazar-
dc.contributor.authorTorres, Mayara Araújo-
dc.date.accessioned2019-09-25T20:02:35Z-
dc.date.available2019-09-25T20:02:35Z-
dc.date.issued2019-09-25-
dc.identifier.citationTORRES, Mayara Araújo. Escola multisseriada: desafios para formação de licenciados em pedagogia. 2019. 31f. Artigo(Graduação) - Curso de Licenciatura em Pedagogia, Universidade Federal do Tocantins, Arraias, 2019.pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11612/1385-
dc.description.abstractThe article entitled, Multisseries School: Challenges for the Education of Graduates of Pedagogy, initially brings the socio-historical cultural context of the municipality of Arraias-TO, presenting the historicity of its 278 years, reaffirming its identity and recording a story little told in its reality. Later, the work presents us the educational presuppositions of the municipality, listing the organization of the pedagogical work in the context of rural schools and with its multi-seriado teaching. In order to better describe this type of organization within the scope of the multiseries, the article reports the experience of the compulsory stage of the Pedagogy degree course at the Federal University of Tocantins, noting how there is a dichotomy between what is set as a Pedagogical Course Project - Pedagogy PPC and the existing pedagogical practice in the initial training of the course.pt_BR
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Tocantinspt_BR
dc.rightsAcesso livrept_BR
dc.subjectEscola multisseriadapt_BR
dc.subjectFormação de professorespt_BR
dc.subjectEducação superiorpt_BR
dc.subjectEscola rural-Arraias – TOpt_BR
dc.subjectMultisseriespt_BR
dc.subjectTeaching multisseridopt_BR
dc.subjectArraias - TOpt_BR
dc.subjectTeacher trainingpt_BR
dc.titleEscola multisseriada: desafios para formação de licenciados em pedagogiapt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoO artigo intitulado, Escola Multisseriada: Desafios para Formação de Licenciados em Pedagogia, traz inicialmente o contexto sócio histórico cultural do município de Arraias-TO, apresentando a historicidade de seus 278 anos, reafirmando sua identidade e registrando uma história pouco contada em sua realidade. Adiante, o trabalho apresenta-nos os pressupostos educacionais do município, elencando a organização do trabalho pedagógico no contexto de escolas rurais e com seu ensino multisseriado. Para melhor discorrermos sobre este tipo de organização no âmbito da multissérie, o artigo relata a experiência vivida no estágio obrigatório do curso de licenciatura de Pedagogia na Universidade Federal do Tocantins, constatando como há uma referida dicotomia entre o que está posto enquanto Projeto Pedagógico de Curso – PPC da Pedagogia e a prática pedagógica existente na formação inicial do curso.pt_BR
dc.publisher.campusArraiaspt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.publisher.cursoCURSO::ARRAIAS::PRESENCIAL::LICENCIATURA::PEDAGOGIApt_BR
dc.publisher.localArraiaspt_BR
dc.publisher.levelGraduaçãopt_BR
Appears in Collections:Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mayára Araújo Torres - TCC Artigo - Pedagogia.pdf297.43 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.